What Now?

Nu har jag fått tillräckligt med tid att låta de senaste dagarnas händelser sjunka in... Borde jag jubla eller inte? Jag tror inte det.
Alliansen vann, men har inte majoritet.
SD blev vågmästare.
MP är otaktiska.
Det summerar de senaste dagarna rätt bra tror jag.
Jag är ärligt talat mycket bekymrad över det här valresultatet. Förvisso är allt inte bestämt föränn imorgon när alla poströster och liknande har blivit räknade, men ändå. Det här är bara början på ett mörkt kapitel i svensk politisk historia.

I denna valrörelse hade SD c.a. 1 miljon kronor till sin valkampanj. Eftersom de fick 20 mandat i riksdagen får de 110 miljoner till nästa val. Som jag sa innan, det här är bara början. Så vad kan man göra nu? Man får bekämpa rasismen på alla demokratiska sätt möjliga, även om man vill ge Åkesson och Almquist ordentliga pungsparkar.

Enligt aftonbladet.se så räcker 1000 röster för att alliansen ska gå segrande ur striden och det är en 50-50 chans att det blir verklighet. Jag hoppas att det stämmer, då kan vi enkelt se till att SD inte får något att säga till om och Sverige får fyra år till av framgång.

Among other news... The Economist har skrivit en intressant ledare om den svenska politiken, läsvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0